FAQ

Mycket viktig information!
Matchdagen kan ändras med kort varsel. Det åligger kunden att kontrollera evenemangens eventuella ändringar av speldag och speltider.
Matcherna kan komma att flyttas någon dag från utsatt matchdatum pga Cupspel eller TV-sändningar. Därför rekommenderar Eurotravel Sports er att förlänga er vistelse med en 3:e natt i de fall där det inte ingår en 3:e natt i paketresan.
Vid helgmatcher rekommenderar Eurotravel Sports er att åka fredag-måndag.
Vid bokning av resa fredag-söndag där en matchändring gör att kunden vid ett senare skede måste förlänga resan med en 3:e natt hjälper Eurotravel Sports er att omboka resan, men kunden betalar ombokningskostnaden.

Vad är resegarantilagen och hur fungerar den?
Resegarantilagen skyddar resenärer som köpt en paketresa. Resegarantin innebär att de företag som arrangerar och säljer paketresor måste ställa säkerhet hos Kammarkollegiet. Om researrangören av någon anledning inte kan genomföra resan, t.ex. vid en konkurs, så används denna säkerhet till att ge ersättning åt drabbade resenärer. Resenärerna ansöker om ersättning hos Resegarantinämnden. Före köp av en paketresa kan du kontrollera hos Kammarkollegiet att researrangören ställt säkerhet enligt resegarantilagen..
Eurotravel Sports har ställt säkerhet hos kammarkollegiet för att skydda sina resenärer.

Vad händer när vi bokat?
När vi har bokat upp alla delar och de har konfirmerats av våra samarbetspartner får ni era resehandlingar skickade till er via e-post. Notera att under de tider på året som vi är hårt belastade på administrationen kan det dröja upp till 2 veckor innan handlingarna skickas till er. Vid bokning av privat/företagsresa sker full betalning inom 10 dagar om ingenting annat är överenskommet med säljaren. Vi bokning av cup/träningsläger sker en delbetalning enligt ök med säljaren och resterande belopp betalas in 30 dagar innan avresa.

Vad ingår i resehandlingarna?
Vid en paketresa innehåller resehandlingarna en bokningsbekräftelse, faktura/or, hotellvoucher samt flygbevis.

Hur checkar vi in på hotellet?
Tillsammans med resehandlingarna får ni en voucher som fungerar som betalning till hotellet, vouchern lämnas till hotellet vid incheckning.

Vilken typ av transport ingår i paketen?
Om du har bokat en paketresa som innehåller flyg, hotell och biljett så menar vi att flygresa T/R ingår. Vad det gäller transport från flygplats till hotell, eller mellan hotell och arena, så tas detta om hand av resenären själv. Vi kan vid förfrågan även hjälpa till med detta.

Priset på biljetten är inte detsamma som vi betalat?
En del biljetter köper vi direkt från klubben och en del via samarbetspartners. Därav följer att biljettpriserna inte är samma.

Går det att själv boka på en väska på flyget?
Kontakta oss för att boka på väskor på flyget.

Går det att byta namn på flyget?

Ofta går det att ändra namn på flyget mot en avgift. Avgiften varierar mellan de olika flygbolagen. På vissa bolag är det ej möjligt med namnbyte. Kontakta oss för information så ni vet vad som gäller för just er resa.

Det finns inget OCR-nr på fakturan, vad skall jag ange vid betalningen?
Klicka i rutan ”meddelande” och ange fakturanummer vid betalning.

Kan man betala med kreditkort?
Vi erbjuder ej betalning med kreditkort. Detta för att hålla priset så lågt som möjligt för er som kund då vi annars måste höja priset pga de avgifter som kortbolagen tar.

Hur vet jag om min betalning kommit fram?
Vi har tyvärr ingen möjlighet att skicka ut bekräftelser när inbetalningarna kommit in. Hör vi inte av oss är er betalning registrerad.

Erbjuder ni avbeställningsskydd?
Vi har ett bra samarbete med SOLID försäkringar som erbjuder er som kund ett mycket bra avbeställningsskydd. Ring oss för mer info. Avbeställningsskydd beställs samtidigt som bokningen görs.